lördag 24 december 2011

GOD JUL till världens starkaste tjej!


Så här går rimmet:
En tjej så stark så hon kan lyfta en häst
Vad hon än gör så är hon alltid bäst!
På golvet brukar hon baka
och alla hennes vänner får smaka.
Godis är det bästa hon vet
och hon kan spela på trumpet.
Hon har en apa med gul kofta
och du vill titta på henne ofta.
Vem kan det här vara?
lilla Anna-Klara

Ett ihopplock. Kappsäcken hittade jag på vinden. Herrnilsson är Jonathans från början, den får återanvändas. Han skulle naturligtvis ha fått en kofta, men jag hann inte helt enkelt. Skorna har jag köpt nya och förklädet har jag sytt av det som fanns tillgängligt. Men visst ser man att det är Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump det är frågan om? Om inte annat så avslöjar väl håret? ;)


Just nu den stor favoriten ... även Nisse kan säga "Pippi" :)

3 kommentarer:

  1. Du är en fantastiskt fin människa Anna och du verkar vara en sådan himla älskvärd mor!
    Jag hoppas att du och familjen får en riktigt god jul ♥

    SvaraRadera
  2. Åh, Mathilda DU är så snäll och fin!
    Jag är inte alltid en så fin människa, men tyck gärna om mig ändå :)
    Jag tycker mycket om dig!!♥
    Hoppas att du har haft en mysig julafton tillsammans med dina två killar.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Karl-Gösta Zetterlund25 december 2011 kl. 23:04

    Hej Anna som vanligt är det lika roligt ett gå in på din blogg och följa med allt som händer. Han fortsatt god jul pappa

    SvaraRadera