torsdag 22 december 2011

Egentligen borde vi vara inne och städa ...

... men nu råkar vi inte vara det.


Vi är ute och fascineras över allt det vackra istället. Anna-Klara ser och känner det också. Rimfrosten, den knarrande snön under skorna, himlen i ljus pastell och en låg sol vars strålar strilar fram mellan trädstammarna. Vi flyr en stund och det fungerar, jag njuter. Jag glömmer allt det där stökiga som finns där inne. Stressen. Att jag egentligen håller på att oroa mig över hur vi skall få till en julgran, i en fot, som dessutom förväntas vara pyntad. Var är alla dom grejerna? Nej, åter till njutet istället! ... jag ska försöka stanna kvar här ...





2 kommentarer:

  1. Ni får väl pyssla ihop lite pynt om ni inte hittar dem... ;)
    Helt rätt att vara ute o njuta av det vackra vädret tycker jag. Det varar ju sällan speceillt längre den här tiden på året.

    SvaraRadera
  2. OBS! det är bara jag själv som sätter press på mig, alla andra tycker nog att det är bättre att jag slappnar av.

    Maria! Som du säger, dagarna är ju så korta! Man hinner knappt ut innan det är mörkt igen.
    Ja, undra vad som går fortast och vad som är trevligast ... vända ut och in på alla kartonger eller pyssla nytt? ;) ... problemet är julgransfot och belysning bara ... svåra att pyssla :)

    SvaraRadera