måndag 21 november 2011

JUBEL!

Första tvätten är tvättad, torkad, viken och lagd i trådback! Andra tvätten är tvättad och torkad!! Tredje tvätten är tvättad!!! :D:D
I morse monterade David ut ett städskåp och ställde istället maskinerna på platsen. Installationen innebar sedan att stoppa i kontakten i vägguttaget, funkar fint! :) Sedan har Sofia och jag har slitit hela dagen, och resultatet blev en fungerande tvättstuga med god doft! :D

Jag tänkte försöka mig på någon slags "före och efter"-bild, men bilden jag tog i morse gav inte det, i det närmaste, ogenomträngliga rum vi lyckats åstadkomma någon rättvisa.

Resultatet efter dagens arbete ser man dock här!
Nej, det är ju inte den slutgiltiga tvättstugan, den som vi planerat för. Den kommer till våren/sommaren. Men visst är det mysigt!

Det här är världens bästa tvättstuga, tycker jag ... just nu! Vi har några detaljer kvar att fixa men det viktigaste finns ... tvättmaskin och torktumlare ... sortering för röd tvätt, blå tvätt, svart tvätt och vit tvätt (den ska bli ännu bättre). Klädförvaring för rena kläder (ska även bli mer!!) ... upphängning för utekläder mm. Verktyg och maskiner i verktygsskåpet, färgburkar i massor i färgburksskåpet och blomkrukor i blomkruksskåpet. Skruvar med skruvar, penslar med penslar, tejprullar med tejprullar, arbetshandskar med andra arbetshandskar ... ja, du förstår ... du har väl en tvättstuga du med kanske!? :). Alla stegar, brädbitar, kartonger, plåtlådor och grovdammsugare är utburna. Fönsterputsning och gardiner blev möjligen lite provisorisk, speciellt stången :) men det funkar. Sofia tyckte att det blev så trevligt så hon tänkte nästan ta och flytta in ... och det tycker verkligen jag med. Åh, vad skönt det är!

Dagen är låååångt över förväntan trots att vi bara hann med en punkt på den långa "att göra listan".
Tack för idag!!

:D

4 kommentarer:

  1. Så fint, jag vill också bo där! :)
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja, jag njuter fortfarnade ... springer in och ut där, tvättar, hämtar/lämnar grejer. Det är ju så fantastiskt mycket enklare när man hittar! :)

    SvaraRadera
  3. (hm, försöker igen, kommentaren ville liksom inte gå iväg...)
    Tvättstugan ser supermysig ut! I vår måste man i princip gå krabbgång för att ta sig fram... inte fullt lika rymlig m a o.
    Din blogg är jättetrevlig! Återvänder gärna.
    //Sofia Wiklander
    (hälsa David!)

    SvaraRadera
  4. Tack Sofia! En sådan tvättstuga har jag också haft en gång i tiden, i ett litet tjyffe under en trappa ... jag hoppas att din kan bli större i framtiden ... på något sätt :/
    Återvänd gärna!

    SvaraRadera