fredag 21 oktober 2011

Öppnas inte förrän på "julafton" :)

Om man går upp för trappan i vårt hus och svänger sedan helt om till vänster där uppe, då kommer man till husets stora sal, tingssalen (du kan gå åt höger också, men då måste du först gå genom ett badrummet och sedan genom ett sovrum för att komma dit). I denna sal har vi någonting väldigt härligt ;) något som man skulle kunna tro är en liten loppis. Men det är ingen loppis, och det kommer det heller aldrig att bli. Det är en samling med massor av bra saker.
Här har vi samlat i stort sätt allt som var kvar i huset. Det är ett stort virrvarr av sådant som vi fick med i husköpet, sådant som ingen annan ville ha eller kunder ta med, sådant som vi köpt på auktionen eller på annat sätt här på gården. Allt samlat på samma ställe, i säkert och varsamt förvar. Mycket skräp tycker kanske någon, en GULDGRUVA tycker vi!!! Fina planscher, bilder och fotografier. Böcker, jag har hittat min absoluta FAVORITBOK, som jag annars brukar låna av mamma. Ett fantastiskt, gigantiskt bord som jag säkert kommer att visa vid senare tillfälle. En pippi-koffert ... ja, jag kan ju inte rabbla upp allt förstås. Vi är jätteglada! ... öppnar dörren ibland, kikar in, lägger dit något mer som vi har hittat, men stänger sedan snabbt igen. För den här dörren skall inte öppnas ännu. Alla dessa saker ligger här och väntar på rätt tillfälle. Det tillfälle då allt skall gås igenom. Jag måste kämpa för att hålla mig, så mycket annat måste göras först.
Som ett gigantiskt berg av julklappar, bjuder den på både förväntningar och spänning! :)

;)

1 kommentar:

  1. Men i det där rummet vill jag vara och titta på alla grejer, det ser ut som om jag gillar detta rum.

    SvaraRadera