torsdag 6 oktober 2011

Är jag en ballong?

Det ligger kanske närmast till hands att tänka på en liten rund ballong, men nu tänker jag faktiskt på en sån där avlång. En sån som det, näst intill, är omöjligt att få in luft i. Man blåser tills huvudet snurrar, senorna på halsen är helt spända och ansikte och ögon är alldeles röda. Så plötsligt blir det en lite bula på mitten, "Ja!" :) ... man känner sig lite smånöjd, vilar en stund och tar sedan i på nytt. Nu går det lättare. Ballongen växer och växer och den ser så där glad och fin ut. ända tills man tappar taget och den prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruttar iväg ........ platt. :(
Kom igen! Ett nytt försök. Om man inte väntar allt för länge kan det gå lite lättare att få in luften denna gång. Och så växer den och växer och växer men någon är framme med en bara lite, lite för vass nagel, kan gott vara jag själv ... å pyyyyyyyyyyyyysch ... platt igen.
Laga med tejp vettja! När det händer lite då och då måste man lära sig att inte ge upp! Så ... ett försök igen då. Och den växer och växer och växer och växer och nej STOPP! inte för MYCKET, för då! POFF!
Ja, ha, vi sopar ihop slamsorna.
Går den att rädda? Jaa då, nema problema, vi är bra på att lappa och laga här.

En gång till. Och kom ihåg, lagom är bäst!

Tack till min ÄLSKADE syster Karin, en av mina största inspirationskällor!

2 kommentarer:

  1. Jag lipar! Det vet du! Tack själv! Jag älskar dej!

    SvaraRadera
  2. ... ja, jag vet ... det är en sådan tid nu ... <3

    SvaraRadera